Blog #2 mijn avontuur is begonnen!

10 dagen geleden plaatsten ik mijn eerste blog, en wat is er in die 10 dagen veel gebeurd en veranderd! 

Laat ik beginnen bij zaterdag 9 september;
De dagen hiervoor was ik vooral veel aan het rondlopen en mijn nieuwe omgeving aan het ontdekken.
Op zaterdag besloot ik met de trein naar Ravenna te gaan.. ja je leest het goed, ik ging alleen met de trein en guess what.. het ging gewoon in 1 keer goed haha!
In Ravenna aangekomen heb ik lekker rond gelopen en alles bekeken als een echte toerist. Ravenna is echt een hele leuke stad met hele mooie gebouwen en mozaïek! Het was een heerlijk dagje.

Toen ik in de avond terug in Bologna aankwam was het plan om met een andere au pair alleen eventjes een drankje te drinken.. maar daar aangekomen ontmoetten we een groep met Italiaanse jongens die ons gelijk even kennis hebben laten maken met het Italiaanse uitgaansleven.. en dat Italiaanse uitgaansleven bevalt me wel goed (misschien iets te goed?) 

Zondag 10 september
 En toen toch een week eerder dan verwacht ging dan toch vanaf zondag het avontuur echt van start. Ik ging eindelijk het kind ontmoeten waar ik het aankomende jaar voor mag zorgen!
Nog een beetje verlegen maar wel liefdevol werd ik begroet door mijn hostchild. Toen ik hem mijn cadeautje gaf (wat natuurlijk Lego was) hebben we gelijk de Lego in elkaar gezet en daarna was het al laat, dus hebben we hem op bed gelegd, en ook ik ging lekker vroeg naar bed.. nog een beetje moe van de vorige avond en als voorbereiding op de volgende dag; mijn eerste dag als au pair.

 Maandag 11 september
Vandaag was mijn eerste dag als au pair, en ook gelijk de eerste dag die ik doorbracht met mijn hostchild. Genoeg tijd dus om elkaar te leren kennen. Op zich verliep de dag prima, we hebben veel huiswerk moeten maken maar vooral veel met lego gespeeld. Voor de lunch kwam mijn hostmom even thuis om te kijken of alles goed ging en daarna ging zij weer naar haar werk. Behalve huiswerk en lego hebben wij deze dag niet heel veel gedaan. Wel ben ik erachter gekomen dat het misschien beter is als ik voortaan ook een uurtje naar buiten ga met hem haha. 

Soms is het best lastig om te communiceren aangezien mijn hostchild bijna geen Engels spreekt en ik minimaal Italiaans, maar met behulp van Google translate komen we er wel uit. En opvallend genoeg begrijpt hij mij vooral niet als ik hem vertel dat hij huiswerk moet maken. Als ik hem vertel dat we gaan beginnen aan zijn huiswerk is zijn standaard antwoord: non capisco (ik begrijp je niet) ;) 

 De rest van de week bestaat vooral uit Lego, Lego en nog eens Lego. 

Wanneer ik in de avond vrij ben, ga ik lekker het huis uit om in een gezellige bar drankjes te doen met andere au pairs. En je zal denken; al die drankjes elke avond kost je vast veel geld. Maar ik kan je vertellen als blond Nederlands meisje hoef je niet veel drankjes zelf te betalen, de Italiaanse jongens betalen die maar al te graag voor je ;)

Ook heb ik deze week een gesprek gehad om naar een Italiaanse talenschool te gaan. Mijn niveau was goed genoeg dus vanaf 25 september ga ik 4 dagen in de week naar school om Italiaans te leren! 

Ik ben hier nu in totaal 3 weken en voel me echt al helemaal thuis zowel in het land als in het gezin, en ik kan niet wachten om de rest van het jaar hier door te brengen. Het weer hier word al iets minder mooi, maar is met een tempratuur van rond de 24 graden en meestal zon, nog altijd beter als in Nederland.

Reacties

Reacties

Mama

Wat een heerlijke blog weer, echt genieten van je verhalen. Wij zijn zo blij dat je het zo naar je zin hebt , we zien elkaar gauw?

Suzanne

Wat heerlijk om te horen dat je het zo naar je zin hebt Daimy! En je kan het leuk opschrijven! Kunnen wij mooi mee genieten! Succes verder en lekker genieten van de italiaanse jongens..haha! X

Tonnie van dijk

Wat fijn te horen dat het goed gaat geniet er maar van succes gr.van opa en oma

Joke

Heel mooi daimy. Veel succes xx

Marja

Fijn dat je het naar je zin heb dikke kus

Marion

Leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat het goed gaat. ??

Jolanda

Fijn dat het goed Gaat !

Eric

Geweldig dat je het naar je zin hebt ?
We hopen je gauw een keer te zien met paps en mams.

Hans

Leuke blog Daim. Je hebt je razendsnel aangepast aan je nieuwe omgeving. Geniet ervan, dit wordt een jaar dat je nooit meer vergeet. Alleen wel een beetje rustig met die Italiaanse jongens ?

Celine

❤️❤️❤️

Petra

Super leuk om te lezen

Mary

Zo leuk om te lezen hoe het jou vergaat in Italië!

Herman

Wat een gezellig berichtje,fijn dat je het zo naar je zin heb,en dat je het goed kan vinden met de familie ,veel succes leer maar gauw Italiëaans dan kan je horen waarom die jongens een drankje geven ,haha groetjes van Wil en mij?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active