Blog #3

Om te beginnen wil ik iedereen bedanken die een kaartje of cadeautje opgestuurd heeft voor mijn verjaardag.. ondanks dat ze op Italiaanse tijd ( dus te laat) aankwamen, geeft het mij een fijn gevoel dat jullie aan mij gedacht hebben! En terwijl ik dit schrijf geniet ik van de heerlijke Nederlandse kruidnootjes haha.

Daarnaast heb ik de afgelopen week een beetje zitten denken wat ik met deze blog wil. Ik vind het super leuk om een blog te schrijven en jullie zo op de hoogte te houden, maar mijn ''werk dagen'' zijn zo goed als hetzelfde en ik wil jullie ook niet vervelen met elke week hetzelfde verhaal.
Ik heb nagedacht en dacht dat het misschien wel leuk is om in plaats van elke keer een blog over mijn werkweek, af en toe verhalen kan schrijven over bijvoorbeeld; de verschillen die ik merk, typisch italiaanse recepten enzovoort. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

Dan kan nu mijn verhaal over afgelopen week beginnen. Zoals ik al heb gezegd zijn mijn werk dagen ongeveer het zelfde.
Ik sta op om 7 uur om vervolgens het kind klaar te maken voor school, om kwart voor 8 (vaak later en moeten we rennen haha) breng ik hem naar de schoolbus. Daarna ben ik ''vrij'', tot ik hem weer om 5 uur ophaal, dan gaan we naar het park of spelen we binnen met ...je raad het al: Lego.

Verder heb ik deze week een redelijk rustige week gehad. Met als letterlijk ''hoogtepunt'' mijn verjaardag.


Vrijdag 22 September was mijn verjaardag. Ondanks dat het heel raar voelde om dit zonder mijn familie en vrienden te vieren, heb ik een super dag gehad.
Het begon al vroeg in de ochtend om 9 uur sprak ik af met Isabel en Rosanne bij een leuke bakker om te ontbijten met een gebakje. Na dit lekkere gebakje vervolgde wij onze weg naar onze vaste bar (waar we elke dag komen en ze ons ondertussen allemaal kennen) hier begonnen we met een koffie, maar toen besloten we dat het heel normaal is om een ''champagne ontbijt'' te nemen op je verjaardag, dus dronken we om half 11 s'ochtends een glaasje prosecco.
Later in de middag zijn we met de bus naar boven op de berg gegaan, waar je uitzicht hebt over heel Bologna. Hier hebben we een mini picnick gedaan.
Hierna was het tijd om het kind uit school te halen, en eigenlijk zou ik deze avond moeten werken. Maar toen ik het kind uit school haalde bleek die ziek te zijn, dus heeft zijn moeder haar afspraak afgezegd om voor hem te zorgen.. wat dus betekende dat ik toch vrij was.. ''een geluk bij een ongeluk''. Dit betekende dus dat het tijd was om mijn verjaardag goed te vieren, en dit hebben we dan ook gedaan. We zijn uit gegaan en wat wezen drinken met een groepje mensen, het enige minpuntje was dat ik na 3 uur slaap wakker gemaakt werd door het kind.. Hallo brakke zaterdag!

De vorige au pair van dit gezin heeft na haar au pair tijd gereisd door Europa, en voordat ze terug keert naar Canada moest ze nog wat spullen hier ophalen. Dat betekend dus dat vanaf dinsdag 26 september zij ook hier in het huis is voor een aantal dagen. Nadat ze dinsdag aangekomen was hebben we gezellig zitten praten en besloten we om nog ''even'' uit te gaan, zodat zij haar oude vrienden nog kon zien. Dit liep wederom uit op een hele gezellige nacht, met wederom veel te weinig slaap. Het is fijn om met een ervaren au pair te kunnen praten en naast dat kunnen we het ook heel goed vinden met elkaar, helaas vertrekt ze zaterdag alweer.

Daarnaast ben ik deze week begonnen met mijn Italiaanse lessen.. ja je leest het goed ik doe meer dan alleen maar uit gaan haha. 4 dagen per week ga ik naar Italiaanse les.

Dus als iemand nog ideeën of wensen heeft wat jullie willen lezen/weten op mijnblog, laat het me dan vooral weten!

Reacties

Reacties

Mama

Leuk stuk weer daimy , hhmmm ik wil wel wat weten over het verschil tussen Hollandse en Italiaanse mannen hahaha

Celine

Trots op je! ❤️

Suzanne

Leuk beroep hoor au pair! Even naar school brengen en de rest van de dag vrij! En tijd genoeg voor de kroeg, haha! Kan je wat schrijven over je bruisende stad? Wat zijn de mooiste plekjes, waar kan je lekker eten? Liefs van suus x

Herman

Het is niet zo'n druk baantje,tijd over om goed Italiaans te leren en van de stad te genieten,wij zijn daar nog niet geweest wel in de steden er om heen,Florence!Genua,Verona,Venetië,Triëst,San Marino,en Padua ,ik heb even naar de afbeeldingen gekeken van Bologna maar dat is ook een fantastische stad zeg ,prachtig nou veel plezier daar en groetjes van Wil en Mij?????

Petra

Zo te lezen vermaak je je prima

Hans

Weer een leuk stukje Daim. Leuk om zo op een andere manier mee te krijgen wat je allemaal doet. De italiaanse post en koeriersbedrijven zijn inderdaad een beetje makkelijk / langszaam : piano piano :-). Geniet ervan !!!

Tonnie

Leuk weer even wat te horen geniet er maar van

Ily

Juist leuk zo, schrijf gewoon wat je leuk vind of op dat moment kwijt wil. DIKKE KNUFFEL

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active