Blog #4 Wat een verrassing!

Zondag 01-10-2017
Vandaag had ik een vrije dag. En vandaag zou de paus komen in Bologna, eerst was ik niet van plan om hier heen te gaan omdat ik eerlijk gezegd niet zo heel veel met de paus heb.
Rosanne en ik hadden afgesproken om voor een kopje koffie het centrum in te gaan. eenmaal onderweg was het super druk; het centrum was deels afgezet met hekken en het andere deel was afgezet met heel veel mensen die het wel een leuk plan leek om daar een hele middag op de paus te wachten. Nadat ik mijzelf eindelijk door alle mensen heen had gewurmd vond ik Rosanne ergens tussen de duizende mensen haha. Maar deze twee slimme dames hadden er niet aangedacht dat we hadden afgesproken op het tijdstip dat de paus langs zou komen. Dit betekende dus dat we ''noodgedwongen'' moesten wachten tot de paus voorbij zou zijn gekomen. Oke ik moet eerlijk toegegeven dat nadat wij daar een half uur noodgedwongen hebben staan wachten, we toch wel fanatiek werden om hem dan ook echt te kunnen zien haha.
We hadden een goed plekje tot dat een of ander meisje voor ons haar spanddoek omhoog hielt.. maar hallo wij staan hier geen half uur te wachten om vervolgens alleen maar een spanddoek te kunnen zien haha. En uiteindelijk is het gelukt hoor, deze meid heeft de paus gezien en op de foto gekregen.. hebben we dat ook maar weer mooi meegemaakt.
Daarna onze weg vervolgd en gezellig een kopje koffie gedronken, pizza gegeten en optijd weer richting huis gegaan, want vroeg slapen is ook wel eens lekker.

Maandag 02-10-2017
Nadat ik zondag avond heerlijk op tijd naar mijn bedje ben gegaan werd ik maandag fris wakker, klaar voor weer een nieuwe week. In de ochtend het kind naar school gebracht en daarna zelf naar Italiaanse les gegaan. Na Italiaanse les naar huis gegaan en lekker rustig aan gedaan.
Vervolgens om 5 uur het kind bij de schoolbus opgehaald en lekker naar huis gegaan. hier hebben we lekker rustig aan gedaan, filmpje gekeken en Engelse liedjes geluisterd. Engelse liedjes luisteren vind die erg leuk, wanneer die nog geen minuut uit de schoolbus is vraagt die gelijk om mijn telefoon zodat die kan luisteren naar de Engelse liedjes.
Om 8 uur het kind naar kennissen gebracht waar hun gingen dineren . Ik heb voor mezelf een heerlijke pasta gemaakt. en daarna heerlijk op tijd mijn bedje ingegaan.

Dinsdag 03-10-2017
Deze ochtend was een beetje een lastige ochtend, het kind was iets te laat naar bed gegaan en had deze ochtend een beetje moeite met wakker blijven haha. uiteindelijk na een hoop gehaast toch op tijd aangekomen bij de schoolbus. Ook vandaag ben ik weer naar Italiaanse les geweest. Na Italiaanse les even een kopje koffie gedronken met Rosanne in onze vaste bar en boodschappen gedaan.
Toen ik thuis kwam was de schoonmaakster er dus ben ik na een snelle lunch maar even de stad in gegaan.
Vandaag zijn de opa en oma van het kind in Bologna. Opa en oma willen hem graag uit school halen, dus heb ik heerlijk de hele middag vrij. Lekker een lui dagje in mijn bed een aantal programma's terug kijken dus! Daarna hadden de oma en de moeder een heerlijk diner gekookt; zelf gemaakte pompoen gnocchi met piadina. Na het eten toch nog even de stad in geweest voor een drankje.

woensdag 04-10-2017
Vandaag is het een vrije dag in Bologna. De vrije dag heeft iets te maken met een katholieke, maar wat het verder precies inhoud geen idee. In ieder geval zijn alle kinderen vrij van school en alle winkels gesloten, wel zijn er verschillende dingen te doen in het centrum.
De dag begon goed met een soort van uitslapen.. ik werd om 9 uur wakker gemaakt ipv 7 uur haha. De opa en oma zijn nog steeds in Bologna dus ik heb de dag heerlijk vrij. De ochtend heerlijk rustig aan gestart en daarna gezellig met Rosanne het centrum in gegaan. Voor de verandering vandaag is een keer lunch gegeten bij de Griek in plaats van met pizza of pasta haha. Daarna een heerlijk dagje gehad in het centrum en de avond gewerkt en lekker op tijd naar bed gegaan, ook wel eens lekker!

Donderdag 05-10-2017
Vanochtend ging de wekker weer om 7 uur, het kind klaar gemaakt en naar de schoolbus gebracht. Daarna heerlijke bananen-pannenkoekjes gemaakt als ontbijt en zelf naar Italiaanse les gegaan. Na Italiaanse les gezellig een bakje koffie gedronken en een ijsje gehaald; niet om jullie jaloers te maken ofzo, maar hier is het vandaag nog heerlijk 25 graden met vol op zon;). Eigenlijk zou ik vanavond vrij zijn, maar onverwachts moest ik toch ''werken''. Ik noem het even ''werken'' omdat opa en oma pas om 7 uur hier heen kwamen met het kind en het avond eten.. we konden dus gelijk aan tafel. Na het eten wilde oma graag het kind op bed leggen en opa en oma gingen pas naar huis toen hij sliep. Wat dus betekende dat ik vanavond alleen ''aanwezig'' hoefde te zijn terwijl het kind sliep. Dus voor de verandering weer op tijd naar bed gegaan, lang geleden dat ik zoveel dagen achter elkaar op tijd ben gaan slapen haha.

Vrijdag 06-10-2017
Weer een ochtend met veel haast; we waren iets te laat opgestaan. Maar uiteraard waren we gewoon op tijd bij de bus. Daarna weer ontbeten met de bananen-pannenkoekjes en naar Italiaanse les geweest. Na Italiaanse les voor de verandering maar weer even een kopje koffie gedronken en met Isabel wezen lunchen. Daarna nog een tijdje door het centrum gelopen en daarna was het tijd om het kind op te halen van school. Vandaag hebben we voor de verandering is een keer met de zombies gespeeld in plaats van lego.. ja het word steeds beter haha!
Daarna gezellig met het kind en de moeder spelletjes gespeeld en in de avond weer gewerkt en dus weer op tijd naar bed gegaan haha.

Zaterdag 07-10-2017
Schijnbaar heeft mijn lichaam al deze slaap van deze week nodig, ondanks ik op tijd naar bed was gegaan werd ik pas om half 11 wakker. Heerlijk uitgeslapen aan deze dag begonnen.
Vandaag was ik vrij, in de ochtend heerlijk rustig aan gedaan en wat '' me time'' gehad met een maskertje, wat nagellak en een heerlijke lange douche. Mijn hostmom en hostchild gingen weg, maar voordat ze weg gingen vroeg mijn hostmom of ik thuis kon zijn tussen 4 uur en half 5 want er zou een ''belangrijk pakket'' bezorgt worden. terwijl ik zo als gevraagd heel de middag thuis zat werd ik gebeld op Facetime door mijn zus, ik dacht nog wat raar ze werkt toch tot 5 uur? en toen ik op nam zag ik dat ze voor de deur van mijn huis stonden met de vraag of ik even open kon doen. Super leuke verassing!
Gelijk even het centrum in gegaan. Lindy en Nick hadden honger.. dus wat doe je dan als je in Italië bent? juist ja...naar de Mac Donalds gaan.
Daarna even terug gegaan naar huis om ons klaar te maken en in de avond maar gelijk even kennis laten maken met het uitgaansleven hier.

Zondag 08-10-2017
De ochtend begon met een heerlijk ontbijtje bij Gamberini (echt een aanrader als je in Bologna bent!) Daarna een taxi genomen naar een shopping mall net buiten Bologna. Hier een heerlijk dagje door gebracht en lekker geshopt. En toen moesten we dus nog terug.. de taxi chauffeur van de heen weg had mij zijn kaartje gegeven zodat we een taxi konden bellen voor de terug weg.. helaas kregen we het antwoord apparaat. Toen begon dus ons grote avontuur op zoek naar een taxi. In Bologna nemen 9 van de 10 taxi bedrijven hun telefoon al niet op, dus blijven er niet veel bedrijven over die je kan bellen. Uiteindelijk een gevonden die mij een bericht zou sturen met de tijd, anderhalf uur later hadden wij nog geen bericht en dus nog geen taxi. Uiteindelijk mijn hostmom gebeld die voor ons een taxi heeft geregeld en na ongeveer 2 uur wachten toch nog veilig thuis gekomen. Dat veilig is ook niet geheel van zelf sprekend in een taxi hier.
In de avond lekker uiteten geweest in een restaurant, nog een rondje door Bologna gelopen en een ijsje gehaald in (naar mijn idee) de beste ijssalon van Bologna. En voor de verandering lekker op tijd mijn bed in gegaan.

Al met al een super leuke week en een super gezellig weekend met Lindy enNick!

Reacties

Reacties

Cora Hermsen

Heeft dat kind een naam, of noem je deze bewust niet?

Hans

Weer een leuke week met een grote verrassing. Het lijkt nooit saai te zijn in Bologna! De horeca zal wel blij met je zijn.
Benieuwd wat de komende week weer brengt.

Mama

Superkleine blog weer, en leuk hè dat Lindy en Nick langs kwamen fijn dat jullie leuke dagen hebben gehad. Op naar de volgende visite en leuke blogverhalen van jou ?

Lindy

Was gezellig zusje, we komen snel weer een keer langs?

Herman

Dat was weer een rustig weekje voor jou,lekker uitgeslapen ,heerlijk van de mooie stad genoten,en wat een verrassing dat ineens je zus en je aanstaande zwager voor de deur stonden.En nog lekker weer ook ,volgens mij goed uit te houden ,veel (werk)plezier groetjes ,Herman en Wil

Ingrid

Heerlijke tijd volgens mij?

Dick

Super gezellig leventje heb je toch!Beetje werken en veel genieten en ook nog een heerlijk zonnetje erbij.

Tonnie van dijk

Leuk weer wat te horen gr.

Stefanie

Ik lees alleen weinig over wijn... ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active