Blog #5 opnieuw afscheid nemen en ziekjes.

En we beginnen weer aan een nieuwe week.
Deze week is het alweer 7 weken geleden dat ik Nederland verliet en begon aan mijn avontuur. Aan de ene kant voelt het alsof ik hier al jaren ben; ik heb al zoveel leuke mensen ontmoet en mooie momenten meegemaakt, aan de andere kant zijn er pas 7 weken voorbij en heb ik er nog 45 te gaan.. 45 weken waar ik enorm naar uitkijk!
Tot nu toe nog geen moment spijt gehad van de keuze die ik heb gemaakt.. ik besef me elke dag hoe gelukkig ik hier ben en hoe dankbaar ik ben dat ik de mogelijkheid heb om dit te doen!
En begrijp me niet verkeerd; Ik mis iedereen in Nederland ontzettend, maar dat ik me hier zo thuis voel en zoveel lieve mensen om mij heen heb maakt een hele hoop goed!

Daarnaast kreeg ik wat vragen over waarom ik in mijn blogs geen naam van het kind noem, dit doe ik bewust. In verband met de privacy van het kind en omdat het maar 1 kind is en het dus altijd over het zelfde kind gaat heb ik bewust besloten geen naam te noemen. Wel kan ik in plaats van ''Het kind'' hem ''L'' noemen ( de eerste letter van zijn naam)

Maandag 09-10-2017
Deze ochtend vroeg opgestaan, L klaar gemaakt en naar school gebracht. Daarna nog even langs huis gegaan om mijzelf te fatsoeneren. Om half 10 afgesproken met Lindy en Nick die nog steeds hier zijn, om gezellig met zijn 3e te ontbijten. Na een snel ontbijtje moest ik dan toch vertrekken om naar Italiaanse les te gaan.
Na Italiaanse les afgesproken bij.. jawel een snackbar waar ze ''Amsterdamse'' friet verkopen, hier eventjes gelunched met zijn 3e. Echt Nederlands smaakte de frieten niet, maar het kon er mee door.
Daarna nog even gezellig gewinkeld en toen was het voor mij tijd om te werken. L opgehaald bij de schoolbus en daarna door gegaan naar een proefles aikido.
Na de les was L erg moe en niet bepaald gezellig, dus snel naar huis gegaan en een bad voor hem klaar gemaakt en wat tv gekeken.
Om 8 uur was ik alweer vrij en ben ik gezellig met Lindy en Nick uit eten gegaan. Dit was nog een hele opgave, op maandag zijn namelijk de meeste restaurants gesloten en de restaurants die dus wel open zijn zitten helemaal vol. Na een heerlijke avond wandeling van een uur (Lindy en Nick dachten hier iets anders over) dan toch weer geëindigd in het restaurant waar we onze zoektocht begonnen. Heerlijk gegeten en vooral veel gelachen met zijn drieën!

Dinsdag 10-10-2017
Vandaag weer op tijd opgestaan, L klaar gemaakt en naar school gebracht. Daarna weer met Lindy en Nick afgesproken om nog even met zijn drieën te ontbijten voordat hun weer terug naar Nederland vlogen. Toen moest ik weer naar Italiaanse les, Lindy en Nick liepen nog even mee en toen moesten we toch echt weer opnieuw afscheid nemen.
Echt super genoten van de dagen dat hun hier waren en daar door was het afscheid nemen toch wel weer moeilijker was dan verwacht.
Na Italiaanse les eventjes koffie gedronken en daarna thuis gelunched. Na de lunch weer het centrum in gegaan voor een gezellig middagje met koffie en ijs.. want ja het is hier nog steeds elke dag super mooi weer!In de avond eventjes gewerkt en daarna lekker op tijd mijn bedje in gegaan.. toch een beetje een rot gevoel dat Lindy en Nick weer naar huis zijn.

Woensdag 11-10-2017
Een nieuwe dag, met nieuwe kansen. Ondanks dat ik me gister een beetje rot voelde beginnen we vandaag weer vol goede moed aan een nieuwe dag. In de ochtendgezellig met Isabel een kopje koffie gedronken en daarna een beetje geshopt.. en ja het is een wonder; deze meid heeft niks gekocht haha. Als lunch gezellig een pizza gegeten met Rosanne en koffie gedronken. Helaas gaat de enigste Nederlander die hier ook is, zaterdag naar huis..beetje balen!
S'avonds eventjes naar tandem avond geweest met Isabel en twee van haar vrienden die voor 2 dagen in Bologna waren. Redelijk op tijd weer naar huis gegaan.

Donderdag 12-10-2017
Ondanks dat ik redelijk op tijd thuis was, kon ik niet echt wakker worden deze ochtend. Eerst L naar school gebracht en vervolgens snel naar huis gegaan om mijzelf klaar te maken. Daarna weer naar Italiaanse les geweest. Na Italiaanse les natuurlijk weer een bakje koffie gedronken en vervolgens naar huis gegaan om mijn favoriete bezigheid te doen.... strijken. Daarna lekker in bed wat programma's terug gekeken en gerelaxt. S'avonds eigenlijk niet van plan om weg te gaan, maar toch even snel gegaan om Rosanne nog even gedag te zeggen voor ze terug gaat naar Nederland. Maar jawel ik was om 11 uur al thuis, dus ondanks dat ik nog even weg ging lag in toch redelijk op tijd in bed.

Vrijdag 13-10-2017
S'ochtends eerst L naar school gebracht. vervolgens terug naar huis gegaan om nog eventjes 2 uurtjes te slapen. Daarna kwam de schoonmaakster dus ben ik even naar buiten gegaan voor koffie en wat boodschappen. Vervolgens L uit school gehaald, ijsje gehaald en daarna lekker naar huis gegaan om te spelen. Toen ik vanochtend wakker werd was ik al redelijk verkouden en helaas is dat gedurende dag alleen maar erger geworden. S'avonds voelde ik me niet heel erg lekker en gaf mijn hostmom mij na het eten vrij zodat ik lekker mijn bedje in kon en gelijk als een blok in slaap gevallen.

Zaterdag 14-10-2017
Vanochtend moest ik werken, maar ik mocht eerst een beetje uitslapen omdat ik nog steeds ziek was. De moeder had L bij de tv gezet zodat ik nog een uurtje kon slapen terwijl zij aan het werk was. Daarna toch maar opgestaan en de dag rustig aan thuis begonnen, ik voelde mij gelukkig al iets beter.
Daarna lekker lunch gekookt en toen was het tijd om naar de tennis te gaan. Dit is een half uurtje lopen. L kreeg een uurtje tennis les en daarna samen met de moeder en L weer naar huis gelopen. Helaas ging het toch niet zo goed als ik dacht en voelde ik me toch weer helemaal niet goed. Gelukkig zag mijn hostmom dit aan me en besloten we dat L even bij een vriendje ging spelen zodat ik even een uurtje kon slapen, super fijn! Na het slapen voelde ik me al iets beter en gelukkig moest ik s'avonds werken dus kon ik lekker rustig aan doen en op tijd naar bed.

Zondag 15-10-2017
Vanochtend werd ik op een nogal aparte manier wakker gemaakt.. L stond naast mijn bed met de vraag of ik een snoepje van hem wilde haha wel lief. Gelukkig was het ook tijd voor mij om op te staan want ik had een prive les Italiaans, in verband met het missen van een les toen Lindy en Nick hier waren. Super fijn zo priveles!
Daarna heel de middag lekker vrij geweest en in het centrum geweest. De moeder had deze avond nacht dienst, dus dat betekend dat ik de avond, nacht en ochtend alleen met het kind ben. Ook vandaag dus weer lekker op tijd naar bed toe. Gelukkig voelde ik mij alweer een stuk beter vandaag.

Reacties

Reacties

Mam

Leuke blog weer meis, je kan echt superleuk schrijven een feestje altijd om te lezen.
Love jou en tot gauw ?

Ily

Fijn dat je weer een beetje opgeknapt ben , nooit een pretje om ergens anders dan thuis ziek te zijn. Dank voor je verhaal. DIKKE KNUFFEL

Cora

Zou zo graag iets meer over je Italiaanse les lezen.

Herman

Mooi,dat het daar nog zo'n lekker weer is daar door ben je weer gauw van je verkoudheid af.????
Dat Italiaanse ijs??? is super lekker ,niet te veel van nemen he denk aan de lijn,doe L de groeten van oom Herman uit Nederland en jij natuurlijk ook de groetjes en veel (werk)plezier dikke kus van Herman En Wil??

Ria bakker

Wat fijn daimy dat je het naar je zin hebt en nu maar helemaal beter worden!!!!?Lieve groetjes van ome herman en tante ria❤️?

Hans

Hoi Daim. Leuk om weer een blog van je te lezen en super dat je het zo naar je zin hebt. Maar we missen je natuurlijk wel een beetje. Geniet weer van deze week.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active