bezoek aan fico, eataly world.

Dit jaar is in Bologna Fico geopend. Fico is een plek van10 hectare voor 40 fabrieken, meer dan 40 restaurant en nog meer. Fico is het grootste foodparc in de wereld. Fico is ontstaan omdat Italië goed eten heeft, en zij dit aan de wereld wilde laten zien. In Fico kan je ook dieren en planten, typisch van Italië zien. Daarnaast kan je ook typisch Italiaans eten en drinken kopen. Ook zijn er dus meer dan 40 restaurants waar je heerlijk typisch Italiaanse gerechten kan proeven.

Gister vond ik het tijd om deze plek eens te bezoeken, nadat ik zoveel mensen hierover had horen praten.
De entree van Fico is gratis.

Mijn eerste indruk was; wat is het hier groot!
Het leuke aan Fico is dat je van alles kan zien. Je kan op sommige stukjes in de ''fabrieken'' kijken en zo kan je dus zien hoe bepaalde dingen gemaakt worden. Je kon bijvoorbeeld kijken hoe ze de koekjes, lolly's, honing, ijs ( en er was nog veel meer) maakte. Daarnaast kon je ook naar buiten waar je dieren en bepaalde typisch Italiaanse planten kan zien, zoals de druivenplanten voor de wijn en de olijfbomen voor de olijfolie.

Toch waren er ook wat dingen die mij tegenvielen.
Wat mij dan tegenviel is dat; Het is dus vol met restaurants, waar je allerlei typische Italiaanse dingen kan eten, dit idee is heel leuk. Maar wat mij tegen viel is dat je dus in een restaurant gaat eten waar je een bord vol krijgt; hierdoor kan je dus maar 1 (of als je heel erg hongerig bent 2) gerechten uitproberen. Omdat je na een vol bord pasta oid al snel vol zit. Normaal is Italiaans eten redelijk betaalbaar, maar hier is het voor Italiaans eten ''best duur''.
Mij (en ik hoorde dit ook van andere mensen) had het leuker geleken als je kleine porties kon bestellen en zo dus meer kon proeven. Ook had het leuk geweest als ze bijvoorbeeld een kleine uitleg over waar in Italië de gerechten vandaan komen erbij gaven.

Je kan wel tours of workshops doen, dit heb ik niet gedaan. Misschien dat er met een tour meer uitleg is en dat je meer te weten komt over het Italiaanse eten.

Al met al wel een super leuke dag gehad en heel veel gezien. En ik zou Daimy niet zijn als er niet wat mis ging haha. Zoals ik al zei was het een heel groot terrein inclusief een hele grote parkeerplaats. Toen wij naar huis gingen was het al donker buiten en dus herkende we het terrein niet zo goed meer. In plaats van dat wij naar links liepen om bij de bus te komen, liepen wij naar rechts. Dit betekende dat we verdwaalde op het grote parkeerterrein en hier voor 40 minuten hebben rondgelopen voordat wij erachter kwamen dat we naar links hadden moeten gaan haha.




Reacties

Reacties

Mam

Leuke blog weer en leuk om op deze manier te gaan bloggen zodat we mee kunnen op stap met jou. Tot over twee weken ?

Marja

Leuk weer meis

Dick

Altijd leuk om je verhalen te lezen,wat maak je toch leuke dingen mee!

Astrid

Wat een leuke dingen doe je Daim! Gelukkig wel weer thuis gekomen....met de bus?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active