november

November
December is al bijna voorbij, maar daar is die dan hoor; mijn eerste maandblog over de maand November. In November heb ik het een stuk rustiger aan gedaan, dit had eigenlijk twee redenen. Ten eerste had ik een soort van winterdip en bestonden mijn dagen vooral uit netflixen in mijn bed. Ten tweede is het leven hier in Italië nu mijn ''gewone leven'' geworden en niet meer als een vakantie, dit betekend echter niet dat ik het niet naar mijn zin heb haha.


November begon voor mij in Nederland.
Van 31 Oktober tot 5 November was ik heerlijk een weekje in Nederland, waar ik tijd heb doorgebracht met famillie en vrienden. Ondanks dat het niet heel leuk was om opnieuw afscheid te nemen, viel het me toch minder zwaar dan ik verwacht had. Dit komt vooral omdat Bologna ook echt als mijn thuis voelt en ik dus eigenlijk van mijn ene thuis naar mijn andere thuis vetrok.

Echter begon mijn week in Bologna niet heel erg goed. Door het vliegen had ik nog al last van mijn oren en op woensdag kwam daar nog eens een flinke oog onsteking boven op. Gelukkig woon ik in een huis met een arts, wat dus betekende dat ik gelijk wat oogdruppels kreeg die gelukkig redelijk snel zijn werk deden.

Op zondag 12 November gingen Isabel en ik naar Florence.. of tenminste dat dachten we. Omdat er wat problemen waren met de trein en ik in de avond op tijd terug moest zijn om te werken, besloten we deze keer maar naar Parma te gaan in plaats van Florence.
Over Parma ga ik geen aparte travelblog maken omdat er niet zo heel veel over te vertellen is. Begrijp mij niet verkeerd, Isabel en ik hebben een hele leuke dag gehad en echt heerlijk gegeten (parmaham en Parmezaanse kaas komt hier vandaan). Maar helaas waren wij hier op een zondag en is Parma niet zoals Bologna of een andere grote stad en dus was alles dicht. Wij zijn naar een mooi park geweest en hebben door de stad gelopen om de stad te kunnen zien, maar meer als dat was er helaas niet te doen.

Op maandag 13 November werd iedereen in Bologna verrast met sneeuw.
Toen ik s'ochtends L naar school bracht was er nog niks aan de hand, ja het was koud maar dat was het al een paar dagen. Toen ik terug kwam besloot ik nog even een uurtje te gaan slapen, toen ik wakker werd was het wit buiten haha. Bologna staat bekend om de overdekte delen ''poorten'' waar je onder kan lopen. Deze ''poorten'' zijn heel fijn want je loopt altijd droog, maar het nadeel ervan is dat als het sneeuwt de vloer spekglad is. Ik had niet echt de juiste schoenen dit weer daardoor was het nog al een opgave om ergens te komen deze dag haha.
Het gekke was dat 14 November de sneeuw opeens verdwenen was en weer plaats had gemaakt voor de zon. Het was zelfs weer een soort van ''warm'' de rest van de week haha.

Vrijdag 16 November was het dan eindelijk tijd om naar Florence te gaan. S'ochtends vroeg namen wij de flixbus op weg naar Florence. Omdat het de vorige avond iets te gezellig was geworden tijdens de karaoke avond, kwam het goed uit dat de bus 1,5 uur er over deed om in Florence te komen. De rest over mijn dag in Florence komt in een andere blog.

Het weekend van 16,17 en 18 November was er in Bologna een chocolade festival. Dit is iets waar een vrouw nou gelukkig van wordt haha, mijn portemonnee alleen wat minder.

Op maandag 20 November gingen Isabel en ik eerst naar de supermarkt om vervolgens de bus naar de berg te nemen. Eenmaal bij de berg aangekomen moesten we nog een stuk naar boven lopen (oke daimy, nu is het serieus... je MOET weer iets aan sport doen) eenmaal uitgeput en boven aangekomen zaten we op een super mooi plekje om hier een picknick te doen met een super mooi uitzicht. Iets wat koud, maar zeker de moeite waard.

Vrijdag 24 November was het Black Friday. Ik had het geniale idee om ''even'' het centrum in te gaan. Hier had ik al snel spijt van, het was zo druk dat ik eerst al 45 minuten in de rij stond om iets te passen, toen ik bij de kassa kwam en de rij nog 3 keer zo lang was, besloot ik toch maar naar huis te gaan en een andere keer terug te komen zonder de korting haha.

Zondag 26 November werd ik helaas wakker met koorts en een keelontsteking, lekker in mijn bedje gebleven dus. maandag ging het alweer een stuk beter en het leek er dus op dat het een een dags griep was haha.

En ja toen kwam het er toch echt van...mensen ga even rustig zitten voor je dit nieuws leest. Daimy heeft zichzelf er eindelijk na 3 maanden toe gezet om te gaan sporten hier in Italië. Ja ik was ook trots op mijzelf.. totdat we na het sporten besloten om pizza te gaan eten haha.

En ook mijn vlucht is geboekt, kerst en oud en nieuw breng ik gezellig in Nederland door met mijn vrienden en familie. Nog 3 weekjes en dan ben ik dus weer even in mijn vertrouwde kikkerlandje.


Reacties

Reacties

Herman

Leuk verhaal weer,moet er af en toe om lachen,wat leuk voor jou en de familie dat je met de feestdagen in je Nederlandse huis bent.geniet van de mooie dagen.veel liefs en geluk gewenst dikke kus ook van tante Wil

Mam

Leuk blog, ik zit hem weer met een glimlach te lezen omdat ik met veel dingen die ik lees je gezicht voor me zie ?. Nog maar een paar daagjes en dan zien we elkaar weer even ?

Suzanne

Was weer leuk om te lezen wat je hebt gedaan! Op de manier hoe je schrijft herken ik peet ook in jou. Die zou dat ook zo brengen! Fijn om te horen dat het je tweede thuis is geworden en hoop je weer even te zien met de feestdagen! Liefs van suus xx

Hans

Leuke blog weer Daim. Fijn dat je je draai gevonden hebt. Tot over 10 dagen, over 3 weken ben je weer in Italie ?. Doei.

Marion

Leuk om je blog te lezen. Zie je snel.

Ily

Weer genoten van je verhaal, dank je wel . veel Liefs

Dick

Wat een geluksvogel ben je toch!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active