Daar ben ik weer!

Ja je ziet het goed, daar is eindelijk weer eens een blog.
Om heel eerlijk te zijn had ik de afgelopen 1,5 maand niet echt motivatie om iets te schrijven. Om nog eerlijker te zijn, had ik geen motivatie voor wat dan ook. De laatste twee weken voordat ik met kerst naar huis ging, gingen belachelijk langzaam. Ik was er wel even aan toe om naar huis te gaan, Ik voelde me de laatste weken nog al nutteloos hier. Dat gevoel zorgde ervoor dat ik nog minder motivatie kreeg en dus nog minder ging doen, waardoor ik me dus nog nuttelozer ging voelen. Nuttelozer.. is dat een echt woord? nu wel haha.

En toen was het dan ''eindelijk'' zo ver. Met kerst ging ik heerlijk twee weekjes naar Nederland. Super gezellige weken gehad daar, en tijd door gebracht met familie en vrienden. De twee weken vlogen voorbij, wat dus betekende dat het al snel weer tijd was om terug te gaan. Anders dan de vorige keer, had ik hier deze keer oprecht moeite mee.. hoe dit kwam? geen idee.
Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin in Italië, en ben nog steeds super blij met alle mensen die ik hier heb ontmoet en in het gezin voel ik mij helemaal thuis. Toch was er iets wat er voor zorgde dat ik er een soort van tegen op zat om terug te gaan. Was het omdat ik weer in het ritme van het Nederlandse leven zat? Was het omdat ik zo leuke tijd heb gehad? of was het iets anders? Ik heb dus geen idee.

Wel heb ik de afgelopen weken zitten nadenken wat ik met al mijn vrije tijd kan doen. Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik elke dag sowieso van 8 tot 5 vrij, en soms zelfs tot later. En ja ik hoor iedereen zeggen; ''ik ben jaloers'', ''ik wil ook zoveel vrije tijd''. Ja dat snap ik, in het begin is het best lekker. Maar neem van mij aan; na 5 maanden zo goed als niks doen ben je hier wel klaar mee.
Wil ik dan een ander baantje erbij zoeken? ja hieraan heb ik gedacht, maar in verband met mijn contract mag dit officieel niet en daarnaast is dat een heel gedoe om dat hier voor elkaar te krijgen.

Wat ga ik dan doen? Ik heb besloten om een online studie te gaan volgen. Ja, deze meid gaat haar hersens weer eens uit het stof halen en gebruiken na al deze maanden. Ik ga een kort hbo programma volgen, in de hoop dat ik wanneer ik terug ben in Nederland het werk kan gaan doen dat ik wil doen. Want ja, ook daar heb ik over nagedacht.
Zo vertrek je naar Italië omdat je niet meer wilt studeren en niet full time wilt gaan werken, en zo ga je IN Italië studeren en weet je ongeveer wat je wilt doen als je terug bent.

Ook heb ik nagedacht over mijn blog. Ja zoals je kan lezen heb ik veel nagedacht de laatste weken haha. Ik kreeg van verschillende mensen te horen dat ze het jammer vinden dat ik zo weinig schrijf de laatste tijd, en dat ze het leuk vinden om de blogs te lezen.
Ook ik vind het jammer van mezelf dat ik het de laatste tijd zo verwaarloost heb, maar zoals ik al eerder heb gezegd; kon ik echt even geen motivatie vinden om aan mijn blog te schrijven. Daarnaast weet ik nog steeds niet helemaal wat ik er nou mee wil (tips over wat jullie willen lezen zijn meer dan welkom). Maar nieuw jaar, nieuwe kansen dus jullie gaan zeker weer met wat meer regelmaat een blog zien verschijnen... bij deze beloofd! Daarnaast staan er ook wat reisjes op de planning, dus komen daar ook weer wat verhalen over.



Reacties

Reacties

Cora Hermsen

En wat zou je dan graag gaan doen als je weer gaat werken?
Hoe gaat het verder met je Italiaans.
Loopt het lekker?

Groeten Cora

Stefanie

Go you! Soms heb je zo’n periode gewoon even nodig. Ben heel benieuwd welke studie je gaat volgen!! Wat ik graag lees is wat er vooral zo verschillend is in de opvoeding van kinderen in andere landen, maar misschien is dat niet helemaal waar je zin hebt om over te schrijven ? lees hoe dan ook graag je verhalen, struggles en ontdekkingen ? succes daim!!

Ily

steen goed voornemen , die studie te doen . heel veelsucces daar mee, je ziet maar weer , wijsheid komt met de jaren hahahaha En je bent nog zo , hoe wijs zal je uiteindelijk dan wel niet worden , neem nu al men petje voor je af ! Knuffel

R bakker manveld

Hoi daimy petje af voor jou iedereen heeft wel eens een mindere tijd geen zin hebben en watmoet ik nu doen maar ik weet zeker jij lost het goed op met je nieuwe studie succes er mee ! ?

Dick

Het nadenken is super goed voor je geweest, je weet nu wat je wil.
Dus die vrije tijd ga je goed benutten! Fijne dagen en veel plezier met je studie.

Marja

Zet hem op

Marja

Zet hem op

Suzanne

Ha daimy, leuk om weer wat van je te lezen! We liepen elkaar helaas mis met nieuwjaarsdag. Grappig hoe dingen dan kunnen veranderen als je echt tijd hebt om na te denken! Zou mooi zijn toch om je tijd met een studie te kunen invullen en genieten van het italiaanse leven! Veel succes en we horen wel wat het gaat worden! Liefs van suus x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active