wintersport

Zoals de meeste van jullie ondertussen wel op de foto's hebben kunnen zien, ben ik een heerlijk weekend op wintersport geweest.


Op vrijdag ging ik samen met Catherine de huurauto ophalen om vervolgens aan onze 5,5 uur durende rit naar Oostenrijk te beginnen. Eigenlijk ging de reis heel snel en heel goed. De reis ging zo snel, goed en makkelijk dat dat niet helemaal waar kon zijn... en dat was het ook niet. Om precies te zijn 1 minuut voordat wij aankwamen bij het hotel kwamen wij in de ''problemen''. Google maps stuurde ons een oprit op naar (wat we dachten) ons hotel. Ik probeerde de oprit met sneeuw op te rijden maar we gleden net zo hard weer terug naar beneden.. of wat zeg ik; waarschijnlijk harder. Ik dacht dat we misschien een aanloopje nodig hadden, dus besloot ik even een stukje achteruit te rijden om vervolgens een aanloopje te kunnen nemen. Daar gingen we dan.. of toch niet? nee want de auto stond vast in de sneeuw. Ja ik hoor jullie denken; Daimy dat snap je toch wel, maar geloof mij de sneeuw was niet hoger als 1 centimeter en er was totaal geen rede om vast te zitten. Gelukkig kwam er een hele lieve bewoonster uit haar huis om wat grind onder de banden te leggen en de auto eruit te rijden. Oké Daimy.. poging 2, en jaja ik ken het gezegde van de ezel; maar hé blijkbaar ben ik dommer dan dat, want deze meid deed exact hetzelfde als daarvoor. Dat betekende dus dat we opnieuw vast zaten. Dit keer zaten we echter nog erger vast en kreeg ook de mevrouw de auto niet uit de sneeuw. Gelukkig kwam daar een jongen aangereden op een quad die ons wel even zal helpen met het omleggen van de sneeuwkettingen, dan zouden we er zo uitkomen en verder kunnen naar ons hotel. Top, goed plan.. tenminste als het auto verhuur bedrijf ons de goede maat sneeuwkettingen had gegeven, wat niet het geval was en dus paste ze niet om onze banden heen.
Daarnaast kwamen we er dus achter dat ze ons gewoon zomerbandjes hadden gegeven in plaats van de afgesproken winterbanden, dit verklaarde dus gelijk waarom we de oprit ook niet opkwamen. En nee ik werd daar helemaal niet een beetje boos waardoor die arme jongen een beetje schuldig naar mij keek alsof hij iets fout had gedaan hahaha.
Gelukkig had de jongen zijn quad bij zich en een kabel waarmee die ons uit de sneeuw de oprit op kon trekken. Na zo ongeveer 45 minuten proberen vroeg de jongen ons toch maar even naar de naam van het hotel.. en wat bleek; we hoefde helemaal die oprit niet op, we hoefde die straat geeneens in en dus hoefde we helemaal niet in de problemen te zitten haha. Toen we eenmaal los waren zijn we snel omgedraaid en een beetje beschaamd naar ons hotel gereden.
Gelijk maar even het verhuur bedrijf gebeld en nieuwe sneeuwkettingen gekocht, voor het geval dat we ze de aankomende dagen wel nodig zouden hebben. Helaas door dit alles was het al te laat om nog te kunnen skiën, dus hebben we onze spullen maar even uitgepakt en naar een restaurant gereden. En ja je raad het vast al; we kwamen uit bij een Italiaans restaurant; lekker in onze comfort zone haha. Daarna even gezellig wat wezen drinken en terug naar het hotel gegaan.


Zaterdag ochtend was het dan zover; Wij gingen eindelijk skiën!
Er reden skibussen dus we hoefde de auto niet te nemen, wel 1 keertje overstappen. Eenmaal aangekomen op de overstap plek moesten we een half uurtje wachten; dan maar even koffie drinken. De koffie was niet te drinken maar dat is een ander verhaal haha. Toen maar terug naar de bushalte gegaan en toen kwam de bus niet, dit betekend dat we uiteindelijk 2 uur later eindelijk de volgende bus hadden. Gelijk de skispullen gehuurd en toch maar even een privéles geboekt. Voor mij is het namelijk was het al heel wat jaren geleden dat ik geskied had en voor Catherine was het de eerste keer. Onverwacht maar waar was ik het nog niet helemaal verleerd en had ik aardig snel de smaak weer te pakken, helaas kon ik dus niet veel leren van de privéles. Maar wat was het weer super leuk om te skiën!
Na het skiën was Lorena ook aangekomen en hebben we gezellig een drankje gedaan in jawel jawel ; een Nederlandse bar!
Daarna terug naar het hotel gegaan en gezellig wat gegeten en nog even een drankje wezen doen.


Zondag ochtend vroeg opgestaan omdat we vol gebruik wilde maken van onze laatste dag skiën. Heerlijk dagje kunnen skiën. S' avonds even omgekleed en klaar gemaakt om even snel te eten ( ja alweer in een Italiaans restaurant)en gezellig een drankje te doen in de Nederlandse bar.


En toen was het helaas alweer maandag en dat betekende dat we weer moesten beginnen aan de 5,5 uur durende terug rit naar Italië. Even gestopt bij de benzine pomp om de sneeuwkettingen (deze keer de goede maat) erom te laten leggen en we konden beginnen aan de reis. Het stuk in de bergen ging op z'n zachts gezegd nogal kut; Door de zomerbanden hadden we totaal geen grip aan de achterkant van de auto en het sneeuwde. Dit betekende dat we letterlijk in elke bocht in de slip gingen; gelukkig hadden we de sneeuwkettingen erom waardoor ik de auto er elke keer redelijk snel weer uit kon krijgen. Daarnaast zijn wij ergens onderweg onze stemmen verloren door de 5,5 uur durende karaoke op vol volume tijdens onze terug reis. Maar al met al een super weekend gehad en vond ik het serieus jammer dat het maar zo kort duurde, genoot er echt van om weer te skiën.

We hadden zoveel plezier in het skiën dat we afgelopen weekend besloten hadden om nog een dagje in Italië te gaan skiën. Samen met twee Italianen gingen we naar Sestola. Lang niet zo groot als in Oostenrijk maar een super leuke plek om voor een dagje/ weekend te gaan skiën. En met de auto was het redelijk dichtbij. Heerlijk heel de zondag geskied, dit keer ook met mensen die goed konden skiën, dus ook ik kon naar wat moeilijkere pistes.

En dan gaat nu de tijd toch wel heel snel. Terwijl ik deze blog plaats besef ik me dat ik over 5 weken om deze tijd al thuis ben, en mijn avontuur in Italië al afgelopen is. Heel dubbel gevoel! Gelukkig komen er nog wat leuke dingen aan de aankomende weken en zal ik hier ook zeker nog blogs over schrijven!


Reacties

Reacties

Mam

Haha geweldig geschreven weer ik zag precies voor me hoe het allemaal ging. Geniet van je laatste vijf weken en nog even volop genieten

Petra

Leuke blog zag het al helemaal voor me??

Ily

Dank Lieverd , ik heb weer heerlijk genoten van je verhaal. Wens je nog een fine tijd daar.Knuff

Dick

Dus dat is weer een super leuke omschrijving van de ski avonturen, jammer van alle auto problemen maar gelukkig goed afgelopen, zeker door je nieuwe sneeuwkettingen! De juiste beslissing geweest om die te kopen!!!

Marion

?? geweldig die oprit.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active