Blog #6 Verjaardag, afscheid, Italiaanse les en een leuk vooruitzicht

Maandag 16-10-2017
Wonder boven wonder begon deze ochtend verassend goed.. Ik had L op tijd uit bed gekregen en we waren 10 minuten voor dat we weg moesten al klaar. Voor het eerst hadden we dus geen haast in de ochtend! Daarna zelf naar Italiaanse les gegaan, alleen het nieuws gekregen dat ik misschien helaas de vervolg cursus niet kan doen omdat dit precies tijdens mijn werk uren valt.. even afwachten dus. Na de Italiaanse les gelijk even boodschappen gedaan en toen ik thuis aankwam was mijn hostmom net terug van haar nachtdienst. Gezellig samen met mijn hostmom gelunched en daarna het centrum ingegaan voor een koffie. Toen was het alweer tijd om L op te halen, en vandaag gingen we naar.... basketbal! Waarschijnlijk hebben jullie ondertussen al heel wat sporten voorbij zien komen. Dit jaar hebben we besloten dat L zou stoppen met basketbal en opzoek zou gaan naar een andere sport. Na een hele hoop proeflessen heeft die uiteindelijk toch weer voor basketbal gekozen. Na de basketbal lekker naar huis gegaan en L in bad gedaan. En heerlijk op tijd mijn bedje in gegaan.

Dinsdag 17-10-2017
Nadat ik L naar school had gebracht zelf weer naar school gegaan. En het goede nieuws gekregen dat ik toch mijn Italiaanse vervolg cursus kan doen, de lerares is hard opzoek gegaan en heeft een groepje bij elkaar gekregen die ook in de ochtend les willen. Na de les lekker naar huis gegaan en snel een lunch gemaakt. De schoonmaakster was er weer dus daarna maar even naar buiten gegaan en een aantal boodschappen gedaan. Opa en oma kwamen samen met L naar ons huis en er kwam ook een vriendje van L en zijn moeder. Het is grappig om te merken dat de Italiaanse lessen echt werken, het gesprek tussen de moeder en de opa en oma kon ik helemaal verstaan. Verstaan in het Italiaans gaat over het algemeen wel goed, praten is nog wel iets lastiger maar na een maand zit er wel al heel wat vooruitgang in. S'avonds weer zelf gemaakte gnocchi gegeten en daarna nog even naar het centrum gegaan voor een drankje met Isabel.

Woensdag 18-10-2017
Vandaag begon de ochtend weer met veel haast, maar wederom is het toch weer gelukt om op tijd bij de schoolbus te komen. Daarna zelf nog even een uurtje geslapen. Toen kwamen opa en oma om wat dingentjes in huis te maken dus heb ik hun daar eventjes bij geholpen. S'middags nog even lekker naar buiten geweest en een cadeautje voor de oma gekocht want die is vandaag jarig. Super leuk om te zien hoe blij ze was met mijn cadeautje.. ze heeft me wel 300 keer bedankt en vertelde dat ze sprakeloos was. Ook had ze voor mij bij Gamberini een stukje cheesecake gehaald omdat ze had onthouden dat ik die lekker vind en mag eten (ivm mijn notenallergie) super lief. L , zijn moeder en zijn opa en oma zouden deze avond uiteten gaan voor de verjaardag van de oma, ik zou in eerste instantie thuis blijven. Toen kwam de oma ineens naar me toe en zei dat ze het heel leuk zou vinden als ik mee zou gaan uiteten. We zijn naar een restaurant van een tv kok uit Italië geweest. Je kan hier doorgeven of je een allergie heb en of je vlees of vis wilt, aan de hand van de keuze maken hun een verrassing menu. Van te voren geef je niet door hoeveel gangen je wilt, maar na elke gang kan je doorgeven of je nog een gang wil of wilt stoppen. Ik had voor vis gekozen en heb echt heerlijk gegeten! Super fijn ook dat ze mij zo goed ''opnemen'' in hun gezin, dit geeft echt een goed gevoel. Daarna gelijk door naar huis gegaan en heerlijk vroeg mijn bedje in gegaan.

Donderdag 19-10-2017
Vandaag begon de ochtend goed, ik was goed uitgeslapen en was lekker vrolijk. L naar school gebracht en daarna zelf weer naar Italiaanse les geweest. Na Italiaanse les eigenlijk gelijk door naar huis gegaan en om precies te zijn heel de dag niks uitgevoerd haha. S'avonds uiteten geweest met Anouck en Isabel omdat Anouck gaat stoppen als au pair in Italië.. ja zoals je leest hou ik veel vrienden over haha.. nee hoor heb nog genoeg andere vrienden, maar het is altijd jammer als iemand weg gaat. Echt heerlijk gegeten, we hadden alle 3 iets anders besteld zodat we van alles wat konden proeven. En natuurlijk het etentje afgesloten met Limoncello. Daarna nog even een drankje wezen doen en lekker naar huis gegaan.

Vrijdag 20-10-2017
Vanochtend was ik vrij dus kon ik een beetje uitslapen, wel moest ik zelf naar Italiaanse les. Het was de laatste Italiaanse les van deze cursus, maar volgende week start gelijk de vervolg cursus alweer. Daarna lekker naar huis gegaan en rustig aan gedaan. Toen was het om kwart voor 5 tijd om L op te halen bij de schoolbus.. tenminste dat dacht ik, toen wist ik nog niet dat er een heel avontuur zat aan te komen. Ik stond dus zoals gewoonlijk bij de schoolbus te wachten, toen de schoolbus aankwam zag ik L nergens en vertelde de lerares mij dat de klas van L op excursie is geweest en dat de kinderen aan de andere kant van het centrum om half 5 opgehaald zouden moeten worden. Naar de plek waar ik L dus zou moeten halen zou het 40 minuten lopen zijn, de bus was net vertrokken dus ik had geen andere keuze. Ondertussen stuurde ik de moeder een berichtje, maar helaas reageerde zij hier niet op. Uiteindelijk heb ik de 40 minuten in 32 minuten gelopen/gerend.. arm kind zou daar ongeveer al een uur staan te wachten voor ik aan zou komen. Eindelijk na 32 minuten lopen/rennen kwam ik dan aan op de plek... en het was leeg daar, geen kind te bekennen en al helemaal L niet. Op dit punt begon ik toch wel lichtelijk in paniek te raken en besloot ik de moeder te bellen. De hostmom nam heel vrolijk op en vertelde mij dat zij L al had opgehaald omdat ze s'middags vrij was en ze dacht dat zij dit aan mij had verteld.. alleen was ze dat blijkbaar vergeten. Naja ik was in ieder geval wel blij dat L daar niet een uur alleen stond. Even langs de supermarkt gegaan want ik had echt wat water nodig haha. Daarna rustig aan naar huis gelopen. Thuis gezellig spelletjes gespeeld en lekker rustig aan gedaan. Heerlijk op tijd mijn bedje in gegaan.

Zaterdag 21-10-2017
Vanochtend vroeg opgestaan om vervolgens met L van 8 tot 10 uur naar het park te gaan. Hier gezellig samen gevoetbald, geschommeld en gespeeld. Daarna gelijk even door naar de supermarkt, En ik herinnerde mij gelijk weer waarom ik dit normaal zonder L doe. L wil namelijk ALLES uit de supermarkt.. dus aan het eind hadden we een discussie, L had namelijk een yogurtdrink uitgezocht wat ik prima vond omdat we toch moesten ontbijten, bij de kassa aangekomen staan altijd van die leuke snoepjes om je nog even te verleiden. Ik vertelde L dat we geen chocolade gingen kopen omdat we al andere dingen hadden, waarop die het blijkbaar stiekem in zijn jas zak had gedaan en vlak voor we moesten betalen het snel op de band legde in de hoop dat ik het niet zou zien. Helaas voor hem zag ik het wel en vroeg ik het hem terug te leggen ten eerste omdat ik nee had gezegd en ten tweede omdat je het niet zomaar in je jas kan doen en het stiekem kan neerleggen.. waarop een discussie volgde met ja, nee en waarom. Deze discussie duurde uiteindelijk zeker 3 minuten.. maar deze meid heeft gewonnen en L heeft de chocolade netjes terug gelegd( sorry mensen voor het wachten in de rij haha). Daarna thuis aangekomen gezellig spelletjes gespeeld en de rest van de ochtend rustig aan gedaan. In de middag naar San Lazzaro gegaan, dat is een klein stadje naast Bologna.. niet heel bijzonder maar leuk om een keer geweest te zijn. Daar gezellig de middag en avond doorgebracht met onze Italiaanse vrienden. Taxi terug genomen en was om 3 uur thuis.

Zondag 22-10-2017
Vanochtend werd ik om 9 uur al wakker gemaakt, ja dit is het leven van een au pair uitslapen is er niet bij haha. In dit soort gevallen zeggen we dan maar; s'avonds een vrouwtje, s'ochtends een vrouwtje. Daarna mijn bananen pannenkoekjes gebakken voor mijn hostmom, L en mijzelf. Na het ontbijt gezellig met zijn drieën spelletjes gespeeld. Na de spelletjes even Italiaans huiswerk gemaakt om mij voor te bereiden op de meeting van vanmiddag. Daarna naar de meeting gegaan en mijn Italiaanse lerares had gevraagd om mijn hostmom en L mee te nemen. Dus we gingen met zijn 3e naar de meeting, super leuk. Daarna lekker naar huis gegaan en mijn hostmom had weer nightshift wat dus betekend dat ik vanaf vanavond tot en met morgen ochtend alleen met L ben.

En iets heel leuks om naar uit te kijken voor volgende week; mijn beste vriendinnetje komt mij op zoeken!

Omdat er wat vraag naar was heb ik hieronder een korte uitleg over mijn Italiaanse les die ik volg.
Ik ging elke maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag naar Italiaanse les. Ik had dan 2 uur en 15 minuten les. Tijdens de les werd er alleen maar Italiaans gesproken en vooral gefocust op het spreken. Dit was een cursus van 4 weken lang. Deze week was de laatste week en ik ga door met de vervolgcursus. Deze vervolg cursus gaat 8 weken duren maar is 2 dagen per week. Naast de gewone les dagen hebben we elke 2 weken op zondag een bijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst gaan alle mensen (ook van de andere groepen) naar een bar, hier zijn een aantal Italianen doormiddel van spelletjes en rollenspellen spreken we in het Italiaans. Tijdens de bijeenkomst mag er alleen maar Italiaans gesproken worden, dit om gesprekken en het spreken te oefenen en te leren hoe te gebruiken in de praktijk. Spreken blijft een lastig puntje omdat het gewoon een lastige taal is om te leren met veel regels. Maar er zit zeker al een hele vooruitgang in en je kan ook niet verwachten dat je binnen 4 weken een taal vloeiend kan spreken... helaas haha.

Reacties

Reacties

Ellen

Wat kan jij toch leuk schrijven(daar zou je wat mee moeten doen), als ik je blog lees zie ik precies voor je hoe alles gaat haha. En dat zeuren in de supermarkt klinkt bekend denk dat l dat van jou heeft hahahaha. Heel veel plezier met je vriendin en hopelijk tot gauw. Love you ?

Hetty

Wat een verhaal weer, echt jij!!!! Heel gezellig om te lezen, ik wordt er helemaal blij van.

Celine

jeeeej tot morgen ! ❤️

Marion

Leuk om al jouw blogs te lezen ?

Herman

Het is weer een leuk verhaal,ik kan me voorstellen dat je een beetje in paniek ben geraakt toen L niet in de bus zat,nou tot de volgende keer maar weer,doe je best met de Italiaanse les ,en veel werk plezier

Dick

Zoals altijd genoten van je leuke en gezellige verhalen, fijn dat alles zo goed gaat met je! Heerlijke hapjes en drankjes wat een fantastische baan heb je toch!

Joke

Wat leuk om je blog te lezen...liefs

Petra

Weer met plezier gelezen

Marja

Fijn dat alles zo goed gaat daar dikke kuzzzz

Stefanie

Uitslapen en kinderen gaan nooit samen Daim ? maar daar word je groot en sterk van Hahahahaha
Leuk om te lezen ✌?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active